Saturday, October 22, 2011

Bila Mati Itu Hampir

Banyak yang jadi sepanjang aku tak update blog nie. Banyak yang nak di'post' tapi kesuntukkan masa terpakse diperap dulu. Pertama- tamanya aku ingin kongsi tentang kehilangan seorang sahabat aku time sekolah menengah dulu. Orangnye cantik, lemah lembut, baik hati tapi Allah lebih sayangkan dia. Pada 19 Oktober 2011 dia kembali ke rahmatullah akibat kanser tulang yang dihadapinya. Semoga rohnya dicucuri rahmat. Al- Fatihah kepada Sherilyn. 

Kehilangan Sherilyn buat aku sedar yang mati itu tak mengira tua atau muda. Bukan aku tak tahu tentang fakta tu, tapi bila orang yang aku jumpa tahun lepas dengan keadaan yang sihat walafiat pergi dalam umur yang muda buat aku jadi takut. Terasa mati itu hampir dengan diri aku. Wajib bagi setiap umat Islam mengingati tentang mati. Supaya kita sentiasa mengingatkan diri kita menjadi orang yang lebih baik dari hari yang semalam. Aku bersyukur aku masih diberi kesempatan untuk bernafas di muka bumi Allah.

 Aku bukanlah manusia yang sempurna, banyak kesilapan yang aku lakukan.Selagi hayat dikandung badan aku akan berusaha untuk menjadi insan yang lebih baik. Aku juge nak melaksanakan tanggungjawab aku sebagai anak pada umi dan ayah yang banyak bekorban untuk aku dan adik-adik. Insyaallah..

No comments: