Friday, November 11, 2011

Aidiladha

Raya haji tahun ini aku beraya dekat Selangor. Umi terlalu sibuk dengan kerja-kerja sekolah jadi tak dapat beraye dengan chek dengan nenek di kampung. Tapi raya dekat sini tak kurang meriahnya juga. Sebab dapat berkumpul sepupu sepapat. Dah lama tak berkumpul ramai-ramai sebab masing-masing sibuk dengan belajar, kerja. Raya kali ini aku teringin sangat-sangat nak makan roti jala sebab raya puasa aku tak jumpa pun rumah yang buat roti jala. kempunan la pulakkan. Beria aku suruh mak aku buat jugak roti jala. Mule-mule buat excited la, aishhh..lame-lame kat dapur aku terpikir patut la roti jala ni mahal, cerewet nak buatnye.

cubaan pertama macam lempeng tak siap -_-
lepas banyak kali cube dah jdik pro =p
tada siap roti jala ala lempeng

Lepas bersantapan dengan roti jala air tangan aku, bergerak ke rumah papa yee dulu *baju raye aku sebijik dengan pija, lepas tu pergi rumah ayah arif and last semua berkumpul dekat rumah uncle nor. Sesi ambik gambar memang sesi yang dinanti-nantikan oleh semua sepupu n sepapat aku sebab kiteorang gile camera. Hahahaha 




nana and adik-adiknye tak ade, diaorang beraya dengan chek but bina dengan amir beraya dengan di sini




*kekenyangan later sambung...



No comments: