Wednesday, March 9, 2011

Tupai-Tupai

Aku berkesempatan makan di restoren Tupai-Tupai di seksyen 13. Bulan lepas dah pergi sekali tapi aku tak makan steamboat, aku makan masakan panas *tak sedap. Tapi kali ni aku nak cube steamboat kat sini. Sebab banyak pilihan yang ade. Bayaran untuk dewasa 25 ringgit satu kepala and kanak-kanak bawah 13 tahun 16 ringgit kot. Tak ingatlah. Sekali bayar korang boleh makan banyak mana korang nak, sangat-sangat berbaloi. Sebab bukan steamboat je korang dapat makan ade jugak makanan lain yang diaorang sediakan. Macam hari yang aku pergi tu, ade spaghetti, mee kurus, mee gemuk, nasi goreng cina, bubur ayam, mushroom soup *untuk makanan berat yang tu mata aku perasan. For dessert ade ice-cream macam-macam flavor, boleh yang mane suke and berapa banyak pun, buah-buahan and tapai ubi pun ade. Steamboat lak ade tiga jenis kuah but kite boleh pilih dua jelah. So aku pilih sup ayam *kot and kelapa. First time rase kuah kelapa tu. Sedap, rase macam tomyam je just manis sikit.

licin*takut kene bayar punye pasal

* setiap 100g makanan korang ambil tak habis akan dikenakan charge RM 10. Okeylah tu nak elakkan pembaziran.

No comments: